Навчальний процес
Відповідно до робочих навчальних планів в школі здійснюється вивчення з учнями 1-9 класів предметів базових освітніх галузей відповідно до Державного стандарту загальної середньої, спеціальної початкової освіти: «Мови і літератури», «Математика», «Суспільствознавство», «Мистецтво», «Природознавство», «Технології», «Здоров’я і фізична культура», «Корекційно-розвиткові заняття». З метою вирішення специфічних завдань, зумовлених особливостями психофізичного розвитку учнів, необхідністю формування у дітей життєвих компетентностей, їх подальшої соціалізації в суспільство відповідно до робочого навчального плану введені корекційно-розвиткові предмети з розвитку мовлення – в 1 – 6 класах, лікувальної фізкультури, ритміки – в 1 – 4 класах, соціально-побутового орієнтування в 5 – 9 класах.
В школі забезпечені умови для варіативності навчання, які обумовлені потребами сьогоднішнього контингенту учнів. Варіативна частина робочого навчального плану включає додатковий час на вивчення таких навчальних предметів та факультативів:
в 1,3,5 класах – по 1 годині ЛФК на тиждень;
в 2,4 класах – по 0,5 годин ЛФК на тиждень;
в 1,3 класах – по 0,5 години курсу «Основи здоров’я» на тиждень;
в 6 – 7 класах – по 1 годині образотворчого мистецтва на тиждень;
в 6 – 9 класах – по 1 годині християнської етики на тиждень;
в 8 класі – 1 годину факультативних занять з образотворчого мистецтва;
в 9 класах – по 1 годині факультативних занять «Основи споживчих знань» З метою забезпечення належного рівня корекційно-розвивального процесу для проведення занять з розвитку мовлення, лікувальної фізкультури учні 1 – 7 класів розподілені на групи. Основним критерієм розподілу є характеристика діагнозу, ступінь дефектів фізичного, розумового розвитку дитини. Провідним напрямком навчально-виховного процесу є профільна трудова підготовка учнів як основа подальшої інтеграції випускників в сучасне суспільство. Загальна кількість учнів 4 – 9 класів, охоплених профільним трудовим навчанням – 123 чол. Педагогічний колектив школи активно впроваджує в навчально – виховний процес інноваційні педагогічні технології: інтерактивне, інтегроване, особистісно–зорієнтоване навчання, виховання, вдосконалює форми та методи диференціації, індивідуалізації навчально-виховного процесу. В основу педагогічної діяльності вчителів, вихователів школи-інтернату покладено педагогіку співпраці, яка базується на принципах гуманізму, демократизму, поваги до особистості дитини з особливими потребами. Серед інноваційних напрямків діяльності колективу – впровадження здоров’язбережного навчально-виховного процесу, який включає: фізичне виховання, психологічну допомогу, лікувально-оздоровчу роботу, превентивне валеологічне виховання.
Етапи впровадження здоров’язбережного навчально-виховного процесу: 1. Діагностико-аналітичний (2006 – 2007 роки) – діагностика та аналіз стану здоров’я дітей: вивчення аналізу, складання медичних карт вихованців. 2. Прогностичний (2008 – 2009 роки) – визначення основних напрямків роботи на підставі комплексної діагностики стану здоров’я вихованців. 3. Корекційний (2009 – 2014 роки) – робота за визначеними напрямами; – аналіз впливу освітньо-виховного процесу на здоров’я дітей 4. Підсумковий (2015 рік) – аналіз здобутків, проблем; – подальші перспективи. Система роботи реалізується через наступні види діяльності: діагностичну, розвивальну, корекційну, консультаційну, профілактичну, гігієнічну.
Навчально-виховна робота в школі-інтернаті
корекційно спрямована та здійснюється з урахуванням особливостей психічного і
фізичного розвитку дітей відповідно до охоронного режиму дня.
Ефективність навчально-виховного
процесу забезпечують такі провідні чинники:
- системність навчання та виховання;
- корекційно-розвиткове спрямування навчально-виховного процесу;
- наступність між початковою, середньою та старшою ланкою навчання;
- практичний характер навчальної діяльності;
- індивідуалізація та диференціація навчання;
- профільна підготовка учнів на уроках та в позаурочний час;
- інтегрований зміст навчання;
- тісний взаємозв’язок навчально-виховної, лікувально-профілактичної роботи,
реабілітаційних заходів.
За останні 5 років
педагогічний колектив добився вагомих результатів в корекційно-розвивальній
роботі з учнями завдяки впровадженню таких ефективних інноваційних напрямків
педагогічної діяльності:
* педагогіки співпраці;
* особистісно-зорієнтованому змісту навчання;
* вдосконаленню методів та прийомів диференціації, індивідуалізації
навчання;
* застосуванню деяких видів інноваційних педагогічних технологій.
Навчально-виховний процес здійснюється
поетапно: пропедевтичний період – 1 клас; початкова ланка – 2 – 4 класи;
середня ланка – 5 – 7 класи; старші класи – 8, 9.
|