Вознесенська СЗОШ-І - Навчальний процес

Вознесенська СЗОШ-І

Міні-чат
200
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Календар
«  Грудень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Друзі сайту

Навчальний процес

     Відповідно до робочих навчальних планів в школі здійснюється вивчення з учнями 1-9 класів предметів базових освітніх галузей відповідно до Державного стандарту загальної середньої, спеціальної початкової освіти: «Мови і літератури», «Математика», «Суспільствознавство», «Мистецтво», «Природознавство», «Технології», «Здоров’я і фізична культура», «Корекційно-розвиткові заняття». 
     З метою вирішення специфічних завдань, зумовлених особливостями психофізичного розвитку учнів, необхідністю формування у дітей життєвих компетентностей, їх подальшої соціалізації в суспільство відповідно до робочого навчального плану введені корекційно-розвиткові предмети з розвитку мовлення – в 1 – 6 класах, лікувальної фізкультури, ритміки – в 1 – 4 класах, соціально-побутового орієнтування в 5 – 9 класах.    
      В школі забезпечені умови для варіативності навчання, які обумовлені потребами сьогоднішнього контингенту учнів. Варіативна частина робочого навчального плану включає додатковий час на вивчення таких навчальних предметів та факультативів:

в 1,3,5 класах – по 1 годині ЛФК на тиждень;

в 2,4 класах – по 0,5 годин ЛФК на тиждень;

в 1,3 класах – по 0,5 години курсу «Основи здоров’я» на тиждень;

в 6 – 7 класах – по 1 годині образотворчого мистецтва на тиждень;

в 6 – 9 класах – по 1 годині християнської етики на тиждень;

в 8 класі – 1 годину факультативних занять з образотворчого мистецтва;

в 9 класах – по 1 годині факультативних занять «Основи споживчих знань»
     З метою забезпечення належного рівня корекційно-розвивального процесу для проведення занять з розвитку мовлення, лікувальної фізкультури учні 1 – 7 класів розподілені на групи. Основним критерієм розподілу є характеристика діагнозу, ступінь дефектів фізичного, розумового розвитку дитини. 
      Провідним напрямком навчально-виховного процесу є профільна трудова підготовка учнів як основа подальшої інтеграції випускників в сучасне суспільство.  
    Загальна кількість учнів 4 – 9 класів, охоплених профільним трудовим навчанням – 123 чол.   

      Педагогічний колектив школи активно впроваджує в навчально – виховний процес інноваційні педагогічні технології: інтерактивне, інтегроване, особистісно–зорієнтоване навчання, виховання, вдосконалює форми та методи диференціації, індивідуалізації навчально-виховного процесу. В основу педагогічної діяльності вчителів, вихователів школи-інтернату покладено педагогіку співпраці, яка базується на принципах гуманізму, демократизму, поваги до особистості дитини з особливими потребами. 
     Серед інноваційних напрямків діяльності колективу – впровадження здоров’язбережного навчально-виховного процесу, який включає: фізичне виховання, психологічну допомогу, лікувально-оздоровчу роботу, превентивне валеологічне виховання.  

Етапи впровадження здоров’язбережного навчально-виховного процесу:
1. Діагностико-аналітичний (2006 – 2007 роки)
– діагностика та аналіз стану здоров’я дітей: вивчення аналізу, складання медичних карт вихованців.
2. Прогностичний (2008 – 2009 роки)
– визначення основних напрямків роботи на підставі комплексної діагностики стану здоров’я вихованців.
3. Корекційний (2009 – 2014 роки)
– робота за визначеними напрямами;
– аналіз впливу освітньо-виховного процесу на здоров’я дітей
4. Підсумковий (2015 рік)
– аналіз здобутків, проблем;
– подальші перспективи. 
     Система роботи реалізується через наступні види діяльності: діагностичну, розвивальну, корекційну, консультаційну, профілактичну, гігієнічну.

    Навчально-виховна робота в школі-інтернаті корекційно спрямована та здійснюється з урахуванням особливостей психічного і фізичного розвитку дітей відповідно до охоронного режиму дня. 

       Ефективність навчально-виховного процесу забезпечують такі провідні чинники:

- системність навчання та виховання;

- корекційно-розвиткове спрямування навчально-виховного процесу;

- наступність між початковою, середньою та старшою ланкою навчання;

- практичний характер навчальної діяльності;

- індивідуалізація та диференціація навчання;

- профільна підготовка учнів на уроках та в позаурочний час;

- інтегрований зміст навчання;

- тісний взаємозв’язок навчально-виховної, лікувально-профілактичної роботи, реабілітаційних заходів.

        За останні 5 років педагогічний колектив добився вагомих результатів в корекційно-розвивальній роботі з учнями завдяки впровадженню таких ефективних інноваційних напрямків педагогічної діяльності:

* педагогіки співпраці;

* особистісно-зорієнтованому змісту навчання;

* вдосконаленню методів та прийомів диференціації, індивідуалізації навчання;

* застосуванню деяких видів інноваційних педагогічних технологій.

        Навчально-виховний процес здійснюється поетапно: пропедевтичний період – 1 клас; початкова ланка – 2 – 4 класи; середня ланка – 5 – 7 класи; старші класи – 8, 9.