Меню сайту
Календар
Друзі сайту
|
Сторінка логопедаСерія домашніх логопедичних карток Розвиваючі логопедичні мультики Кейс корекційних порад батькам для роботи з дітьми, які потребують корекції мовлення Вчитель-логопед Чайчук Алла Валентинівна
Хто ж такий логопед? Це корекційний педагог, що займається усуненням мовленнєвих вад у дітей та дорослих.Корекційний – тому, що займається виправленням вад. Педагог – тому, що використовує у своїй роботі педагогічні методи та прийоми.Коли слід звертатися до логопеда? - до 2 років у дитини не з’явилося мовлення ( дитина мовчить) або словник дитини налічує не більше 10 слів. . - дитині більше 4 років, а вона не вимовляє ( чи неправильно вимовляє) звуки рідної мови. У цей час фонетична система повністю сформована, і дитина повинна говорити правильно. - дитина почала повторювати звуки, склади, слова ( заїкається). - дитині більше 6 років, а вона не запам’ятовує вірш, не може переказати текст, порушує структуру слів ( спотворює слова). Які порушення мови виправляє вчитель-логопед? - порушення вимови звуків (дислалия і дизартрія); - порушення ритму і темпу мови (заїкання, реактивне заїкання); - розлади мови, пов'язані з порушенням слуху; - недорозвинення мови або втрата мови (алалія, афазія); - неправильний прикус.Основні структурні компоненти моєї професійної діяльності:
- проводжу діагностичну діяльність (вивчаю анамнез, історію розвитку, причини порушень у дитини, бесіди з батьками, спостереження за дитиною, обстеження мовлення); - складаю індивідуально корекційно-компенсаторні плани роботи з кожною дитиною; - визначаю доцільні форми взаємодії з дитиною, види корекційно-розвивальної роботи; - веду корекційну робота з виправлення порушень усного та писемного мовлення. - надаю поради, консультації батькам, педагогам, залучаю родини до активної практичної співпраці; - співпрацюю із практичним психологом, вихователями щодо корегування педагогічного , корекційного процесу, пошуку шляхів його вдосконалення; - аналізую результативності роботи, визначаю динаміку розвитку дитини, веду документацію та складаю звіти; - беру участь у різних заходах методичній роботі, самоосвіті. Зміст корекційно-розвиваючої роботи :
Форми роботи Фронтальні логопедичні заняття. Підгрупові логопедичні заняття. Індивідуальні логопедичні заняття. Успішність розумового виховання дітей залежить від кола інтересів батьків, їх світогляду, від характеру спілкування з дитиною. Батькам дітей із мовними порушеннями пояснюю, що участь родини у корекційних заходах вважається одним із факторів ефективної розвиваючої роботи. Форми взаємодії з батьками
|